Sunday, August 31, 2014

Jintan Hitam @ Habbatus Sauda

Nigella sativa , juga dikenali sebagai jintan putih hitamjintan hitam, Kalonji dan MED al- barakah (nama bahasa Arab) telah terbukti mampu merawat kanserdengan berkesan. Terdapat lebih daripada 450 penyelidikan dalam 40 tahun yang lalu untuk pelbagai penyakit seperti diabetesMS , penyakit Alzheimer ,hepatitis C dan banyak lagi. Pada asalnya, Nigella sativa telah digunakan untuk merawat migrain dan alahan, tetapi penemuan baru-baru ini telah menunjukkan bahawa jintan hitam ini berkesan dalam memusnahkan sel-sel kanser.
habbatus sauda

Penyelidik di Kimmel Pusat Kanser di Jefferson menunjukkan bahawa Nigella sativa boleh menyebabkan kematian sel apabila digunakan terhadap sel-sel tumor pankreas. Hasil kajian menunjukkan kadar kejayaan 80 peratus. Kajian terhadap sel tumor pankreas adalah hanya permulaan kepada banyak lagi kajian masa depan tentang kesan Nigella sativa terhadap kanser.
 
Menurut Hwyda Arafat , MD , Ph.D. , profesor bersekutu Pembedahan di Kolej Thomas Jefferson University, " Nigella sativa membantu merawat pelbagai jenis penyakit, termasuk beberapa gangguan imun dan keradangan . Kajian terdahulu telah menunjukkan aktiviti anti kanser dalam prostat dan kolon kanser, dan juga kesan antioksidan dan anti -radang. "
 
Kajian menunjukkan potensi hasil yang positif dengan kanser prostat dan kolon kanser. Kanser payudara telah juga dikaji dalam penyelidikan berasingan menunjukkan keupayaan untuk memusnahkan sel-sel kanser dan memberi manfaat kesihatan yang sangat baik untuk ramai wanita di seluruh dunia.
 
Dokumentasi lagi dari bekas pesakit menunjukkan testimoni dari orang yang sembuh kanser dengan menggunakan Nigella sativa untuk pelbagai jenis kanser , termasuk otaktulang dan kanser perut.
Manfaat Nigella Sativa
 
Nigella sativa mempunyai banyak manfaat. Ia mengandungi anti -hipertensi kuatanti -Radang , anti -tumor , anti -bakteria, dan anti- histamin. Ia juga menguatkan sistem imun menggalakan pengeluaran susu dan anti parasite.
 
Nigella sativa terkenal untuk meningkatkan sistem imun dan menurut Dr Gary Nol, pakar kesihatan, " minyak Jintan Putih Hitam mungkin minyak yang paling penting yang anda boleh dimasukkan ke dalam sistem anda. " Beliau menyatakan jintan hitam ini akan mengurangkan masalah keradangan.
Penyelidikan Lanjut
 
Kanser Penyelidikan Makmal Hilton Head Island, South Carolina, Amerika Syarikat, pada tahun 1997 menyatakan bahawa mereka mempunyai kejayaan besar dalam terapi tumor tanpa kesan sampingan negatif biasa kimo - terapi.
 
Mereka mendapati bahawa ia meningkatkan kadar pertumbuhan sel-sel sum-sum tulang sebanyak 250% dan menghalang pertumbuhan tumor sebanyak 50%. Ia akan merangsang sel-sel imun dan dibesarkan pengeluaran interferon bagi melindungi sel sel dari dijangkiti sel virus.
 
Kumpulan penyelidik kanser membuat kesimpulan bahawa apabila seseorang mempunyai sistem imun yang sihat ,sel-sel kanser akan dapat  dimusnahkan sebelum ia boleh menimbulkan risiko kepada kesihatan seseorang. Mereka membuat kesimpulan bahawa minyak jintan hitam adalah jawapan yang sesuai untuk digunakan dalam pencegahan kanser dan rawatan, dan bahawa ia mempunyai khasiat  yang luar biasa untuk kegunaan klinikal.
Protokol Mudah Maria Hurairah Untuk Kanser
 
Mengapa merawat kanser perlu menjadi begitu sukar? Terdapat lebih 400 protokol yang berlainan bagi kanser dan ada yang sangat mahal. Bukan sahaja Nigella sativa mudah untuk digunakan, ia juga murah. Malah, Nigella sativa adalah salah satu protokol yang paling murah kini di pasaran . Kos hanya $9 untuk setiap botol 3.3 auns minyak dan setiap botol mengandungi hampir 20 sudu teh .
 
Dos yang disyorkan ialah 3 sudu minyak sehari atau 2 sudu teh minyak dan 1 sudu teh serbuk biji dicampur dengan madu mentah atau jus yang baru diperah. Ini adalah rancangan asas yang ramai orang telah dapati ia berkesan.
 
Selain minyak jintan putih hitam ( Nigella sativa ) , adalah penting untuk mengikuti protokol diet kanser, bersama-sama dengan bersenam sederhana dancahaya matahari setiap hari. Ia seterusnya mencadangkan bahawa tekanan dihapuskan atau dikurangkan. Tekanan adalah punca utama penyakit , termasukkanser.
 
Bagaimana Mentadbir Program Asas dengan minyak Nigella sativa :
Ambil 1 sudu teh minyak bercampur-campur dengan ½ sudu teh madu tenaga ½ jam sebelum sarapan pagi,
1 sudu teh pada waktu petang bercampur dengan jus oren dan satu 1 sudu teh minyak bercampur dengan ½ sudu teh madu tenaga sebelum tidur.
Itulah keseluruhan protokol untuk penyembuhan.
nigella sativa
Daun Zaitun
 
Daun zaitun adalah antibiotik semula jadi yang digunakan untuk pelbagai penyakit, seperti candida albicans , jangkitan virus dan kanser. Daun zaitun yangbaru sahaja kering telah terbukti untuk menghilangkan ketumbuhan kanser dalam tempoh yang agak singkat. Sesetengah tumor dalam tikus telah dihapuskan bersama dengan minyak pokok zaitun dalam masa 12 hari. Terdapat banyak cerita-cerita dan kajian yang dilakukan ke atas ekstrak daun zaitun dan semuanya didapati berjaya.
 
Dos yang dicadangkan adalah 21 kapsul hari pertama dan kemudian 9 kapsul setiap hari berikutnya. Ubat ini digunakan dengan daun kering zaitun organik, tidak makanan tambahan. Anda juga boleh menggunakan daun segar dan air jika anda mahu. Jika anda mengambil 1 ½ cawan daun segar dan masukkan ½ liter air dan campuran pada kelajuan tinggi, anda boleh menggunakan ini dan bukan kaedah kapsul. Seorang lelaki di Greece menggunakan kaedah daun segar untuk merawat kanser beliau dan berjaya dengan daun zaitun sahaja, tetapi ia mengambil masa sehingga 9 bulan untuk ubat ini memberi tindak balas.
Kesimpulan
 
Nigella sativa telah digunakan dengan jayanya selama lebih daripada 2000 tahun untuk pelbagai penyakit dan penyakit. Protokol kanser telah dicipta dan dibangunkan untuk membantu manusia menghapuskan penyakit ini dengan mudah dengan semua produk semula jadi. Tidak ada wang yang banyak untuk dilaburkan dan rawatan purata ialah 3 bulan apabila program ini dimulakan di peringkat 1. Program penyenggaraan perlu diteruskan dengan pengambilanminyak biji hitam yang bukan sahaja akan menghalang kanser daripada berulang lagi, tetapi ia akan terus mengekalkan badan dalam bentuk yang terbaikuntuk panjang umur dan gaya hidup sihat.

No comments:

Post a Comment